Zdrowie w kiełkującym nasionku. Skąd kiełki mają tyle walorów zdrowotnych? O zdrowotnych właściwościach kiełków nie musimy już nikogo przekonywać. Kiełki są na naszych stołach od lat, ale coraz częściej ograniczamy ich zakup z racji dość wysokich cen. Może czas pomyśleć o własnej produkcji kiełków?

 »» czytaj więcej


Mąka - jeden z podstawowych składników wszelkiego rodzaju potraw i wypieków. Bez niej ciężko pomyśleć o naleśnikach, makaronach, chlebach, bułkach i ciastach. Dziś możemy wybierać i przebierać wśród wielu rodzajów, typów i grubości przemiału. Mnogość jednak ma też swoje minusy - nie zawsze wiemy, który rodzaj zastosować do danego wypieku czy potrawy. Poniżej postaramy się usystematyzować mąki i podpowiedzieć do czego je stosować.

 »» czytaj więcej


Dopadło Cię już przeziębienie? Jeśli nie to wszystko przed Tobą! Nie, wcale nie życzymy ci choroby, nie pomyśl o nas źle. Wręcz przeciwnie chcemy podpowiedzieć jak zadziałać naturalnie na organizm i precyzyjnym ostrzem pozbyć się problemów związanych z przeziębieniem. Będziemy Cię dziś przekonywać do zrobienia sobie antygrypiny!

 »» czytaj więcej


Nic prostszego - zapraszamy do naszej grupy tematycznej na Facebook.pl. Tutaj możesz do nas dołączyć aby czerpać inspiracje do wykorzystania tego robota kuchennego w codziennych działaniach...
Dołącz do nas: Dołącz teraz - grupę tworzy już ponad 150 000 osób.

 »» czytaj więcej


Najłatwiej jest uzyskać kiełki z ziaren soczewicy, fasoli mung, lucerny czy rzodkiewki, natomiast kłopoty mogą sprawić nam kiełki soi, gorczycy, ciecierzycy oraz siemienia lnianego - ich nasiona podczas kiełkowania wytwarzają śluz, przez co hodowla wymaga częstego płukania (3-4 razy dziennie).

 »» czytaj więcej


Są smaczne i ładne - pięknie przyozdabiają eksponowane na talerzach potrawy, dając nam przy tym porcję składników odżywczych, której nie mamy szans znaleźć w innych produktach.

 »» czytaj więcej


Poświęcając zaledwie kilka minut dziennie, możemy zapewnić sobie dostęp do pełnej witamin, ekologicznej żywności niezależnie od pory roku. Sprawdź jak łatwo dziś wyhodować własne kiełki.
Jednym z popularniejszych i najmniej pracochłonnych sposobów kiełkowania jest skorzystanie ze specjalnego słoika do kiełkowania nasion. Już w 3-4 dni bez najmniejszego wysiłku postawisz na stole własne kiełki. Dla siebie i całej rodziny zapewnisz dostawę chrupiących i świeżych kiełków.

 »» czytaj więcej


Zbliżają się święta - dni niezwykłe, magiczne, jedyne w swoim rodzaju. Już wkrótce szarość zamglonych krajobrazów przełamią kolorem i jasnością światła dekoracji montowanych na ulicach i w parkach, a z witryn sklepowych i okien domów ciepłym blaskiem pozdrawiać przechodniów będą choinki ubrane w nowe świąteczne szaty.

 »» czytaj więcej


Boże Narodzenie coraz bliżej. Pora gorączkowych przygotowań, zakupów, sprzątania, ozdób na choinkę, prezentów a potem gotowania i wreszcie - biesiadowania w gronie rodziny i przyjaciół.
Każdy z nas ma własne wspomnienia smaków i zapachów wigilijnych dań przygotowywanych w kuchni babci czy mamy.

 »» czytaj więcej


Jest wiele przykładów dań gdzie kasze odgrywają główną rolę. Niektórym kasze nasuwają na myśl mało atrakcyjne aromaty. Nic bardziej mylnego. Zobacz jak z nieatrakcyjnej kaszy przygotować najcudowniejsze kombinacje smakowe. Gdzie tkwi problem ... Gotując jakąkolwiek kaszę pamiętaj aby mocno przyprawić.

 »» czytaj więcej


Słodkie, kruche, cudownie pachnące, wypełnione mieszanką białego maku z najsmaczniejszymi bakaliami - rogale Marcińskie (zobacz przepis na Thermomix) . Tradycyjnie związane z patronem głównej poznańskiej ulicy są dla mieszkańców tego miasta czymś więcej, niż zwykłe ciastko. To ciastko kultowe, a niektórzy nawet uważają, że rogal Marciński to stan umysłu, bo według nich nie jest strawą dla ciała, ale przede wszystkim dla ducha.

 »» czytaj więcej


Kiełki kozieradki (Trigonella foenum-graecum) są świetnym źródłem białka, żelaza oraz witamin A i C. Pozytywnie wpływają na działanie wątroby, dzięki czemu wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn.
Usprawniają wchłanianie pokarmów, oraz wydzielanie soku trzustkowego, żołądkowego i jelitowego, a także wspomagają proces wytwarzania czerwonych krwinek.

 »» czytaj więcej


Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszy się fit catering w Warszawie, ale też w mniejszych miejscowościach. Wynika to z faktu, że klient dostaje gotowe posiłki o odpowiedniej wartości kalorycznej złożone z odpowiednich składników. Jak zatem wybrać najlepszy catering dietetyczny? Oto kilka wskazówek.

 »» czytaj więcej


Kiełki słonecznika (Helianthus annuus) dostarczają organizmowi fosforu i wapnia, a więc substancji mineralnych wzmacniających kości i zęby oraz niezbędnego w procesie krwiotwórczym żelaza.
Dodatkowo zawierają również magnez, potas oraz miedź i cynk. Powinni je włączyć do diety narażeni na niedobór tych pierwiastków wegetarianie.

 »» czytaj więcej