przepisy na Thermomix kiełki zdrowa żywność
Instagram przepisy na Thermomix Thermomix facebook kielkismaku
Thermomix inspiracje przepisy

KIELKISMAKU.PL

Strona startowaStrona startowa
WiadomościWiadomości
Nasza czytelnia (do kawki)Nasza czytelnia (do kawki)
KontaktKontakt
Informacje o stronieInformacje o stronie
Inne artykułyInne artykuły
WspółpracaWspółpraca
Polityka prywatnościPolityka prywatności

PRZEPISY THERMOMIX

Wyszukaj przepis ...Wyszukaj przepis ...

JAK HODOWAĆ ...

Szukaj (kiełki informacje)Szukaj (kiełki informacje)

KIEŁKI (jak hodować)

AmarantusAmarantus
BrokułBrokuł
BurakBurak
CebulaCebula
EndywiaEndywia
Fasola adzukiFasola adzuki
Fasola mungFasola mung
GrochGroch
GrykaGryka
KapustaKapusta
Koniczyna czerwonaKoniczyna czerwona
Koper włoskiKoper włoski
KozieradkaKozieradka
Lucerna (Alfalfa)Lucerna (Alfalfa)
RukolaRukola
Rzeżucha (Pieprzyca)Rzeżucha (Pieprzyca)
OrkiszOrkisz
PszenicaPszenica
RzodkiewkaRzodkiewka
Rzodkiew japońska - DAIKONRzodkiew japońska - DAIKON
SłonecznikSłonecznik
SoczewicaSoczewica
SojaSoja
SzpinakSzpinak

LINKI

PartnerzyPartnerzy
Czy wiesz, że - aronia
Zastosowanie aronii: nalewki, soki, dżemy, galaretki i jako naturalny barwnik.

Należy do grupy żywności o wysokich wartościach odżywczych gdyż ma właściwości przeciwutleniające i przeciwnowotworowe. Spożywana regularnie zmniejsza ryzyko wystąpienie chorób układu sercowo-naczyniowego. Obniża również stężenie cholesterolu we krwi.

Aronia jest bogata w witaminę C (ok. 2,4mg/100g), witaminę E, karotenoidy oraz witaminy z grupy B (B2, B6, PP). W owocach aronii znajdziesz również składniki mineralne takie jak: molibden, mangan, miedź, kobalt. W 100g masy owocowej znajduje się ok. 5g błonnika pokarmowego.
Zobacz też:



W jaki sposób wybrać najlepsze musli?
W jaki sposób wybrać najlepsze musli?


Orzechy, nasiona, płatki zbożowe, czy owoce to skarbnica bardzo dobrze przyswajalnych witamin, a także wielu minerałów.




Wszystkie powyżej wymienione stanowią na ogół składniki musli. Taką mieszankę przygotować najlepiej samemu. Dzięki temu mamy szansę na skontrolowanie ilości spożytych kalorii chociażby w postaci cukrów i tłuszczy.


Zalety spożycia musli


Dawniej owsianka była traktowana jako normalny posiłek. Niemniej jednak musli zostało odkryte dopiero jakiś czas temu. Obecnie możemy wybierać spośród wielu mieszanek, które mają w składzie nasiona zbóż, a także wiele innych dodatków. Według przeprowadzonych badań przeciętny Polak zjada w przeciągu roku ok. jednego kilograma musli. Jednakże jesteśmy nadal w tym gorsi od Niemców, którzy zjadają ich ponad połowę więcej niż my. Samodzielnie przyrządzone musli to idealny pomysł na śniadanie. Jeżeli zjemy tego rodzaju posiłek zaraz po wstaniu z łóżka, dostarczymy naszemu organizmowi dużej ilości składników odżywczych, ale przy tym również sporą dawkę energii, która otrzymywana jest w wyniku przetrawienia znacznej ilości węglowodanów prostych, które zawarte są w właśnie w musli. W tego rodzaju śniadaniu można znaleźć chociażby duże ilości błonnika pokarmowego, który poprawia tempo przemiany materii. Ponadto musli w składzie ma także witaminy z grupy B, a złączenie ich z krowim mlekiem sprawi, że nasze jedzenie będzie bogate w wapń. Takie bardzo zdrowe śniadanie zawiera również małe ilości tłuszczu, co zapewne ucieszy osoby, które dbają o figurę. Jeżeli dodamy do musli surowe, albo suszone owoce, wzbogacimy nasz posiłek w jeszcze większą ilość witamin i składników odżywczych, które odpowiedzialne są na przykład za regenerację i zrównoważenie flory w jelitach. Dzięki temu nasz organizm będzie znacznie szybciej przyswajał witaminy z grupy B i białka, które zawarte są w mleku.


W jaki sposób wybrać dobre musli ?


Gdy przygotowujemy własne musli mamy do wyboru dużo mieszanek płatków owsianych, żytnich, kukurydzianych, czy zrobionych z innych zbóż. Jako dodatki można do nich wrzucić chociażby :



  • czekoladę,

  • siemię lniane ( zmielone, albo w ziarnach ),

  • miód,

  • otręby,

  • pestki dyni,

  • suszone i świeże owoce,

  • pestki słonecznika.







Inne artykuły

Często zadajesz sobie pytanie - jak przyprawiać kasze?Leczenie wad postawy przez siedzący tryb życiaKiełki amarantusa

Osoby, które czytały ten artykuł przeglądały też:


Tagliatelle z polędwicą wieprzową w sosie śliwkowo-grzybowymKibiny z ziemniakami, chedarem i chrzanemMasło ziołowo-czosnkowe

Codzienne wyjazdy Holandia

Autor tej strony udostępnia przepisy za darmo. Korzystaj więc z nich do woli.
Jeżeli udostępniasz przepis z tej strony podaj jej adres ( www.kielkismaku.pl ) - to zupełne minimum jakie możesz zrobić, aby pokazać, że szanujesz pracę innych.
Jeżeli serwis jest dla Ciebie pomocny poleć go innym - będą Ci wdzięczni.

>>> Powrót do wyszukiwania